luni, 2 mai 2011

Una dintre stelele Transurb-ului

De-alungul timpului, priceperea unor şoferi s-a concretizat asupra maşinilor pe care-şi efectuează serviciul. Am avut, în cursul ultimelor decenii, câteva autobuze care au avut, au şi vor avea viaţă lungă datorită modului în care titularii s-au ocupat de ele. Iată o listă cu cele mai întreţinute midibuze/autobuze ale Transurb-ului pe care am întocmit-o funcţie de propriile observaţii precum şi funcţie de informaţiile primite:
MKG, BZE, TZGreprezentanţii ROCAR-urilor 112;
YUE şi GGIreprezentanţii ROCAR-urilor U 312 B;
PNN şi PNOreprezentanţii ROCAR-urilor U 412 (ROCAR DeSIMON);
WZL, WZN, JTD, XDMreprezentanţii ISUZU;
MKN, MKPreprezentanţii PRESTIJ;
UEE, UXCreprezentanţii COBRA;
DWH, DWK, DWN, FPU, FPV, FPY, FREreprezentanţii DAB;
37PMG, 39PMG, 42PMG, 43PMG, 45PMG, 48PMG, 57PMG, 58PMG, 72PMG, 76PMGreprezentanţii MAZ;
LSI, LSJ, LSL, LSN, LSV, LSZ, LTN, LTWreprezentanţii DAF.
Dintre toate acestea – sper să nu se supere nimeni – trofeul pentru cea mai îngrijită maşină de până acum revine... Cobrei UEE. Ambii şoferi care au fost titulari pe ea au tratat-o ca pe o regină şi au dotat-o cu de toate. În plus, UEE şi VOE sunt singurele Cobre care au fost dotate cu tahometru, fapt ce le permitea să fie închiriate de Transurb pentru diferite excursii extrajudeţene.
VOE a fost mereu eclipsat de UEE... Aici e vorba şi de timpul pe care şoferii îl petrec alături de maşinile lor, precum şi de echipele de muncitori care se ocupă şi care le întreţin.
Pe Cobra câştigătoare o puteţi recunoaşte de la distanţă, datorită becurilor portocalii funcţionale pe masca frontală. Asta pe timp de noapte. Pe timp de zi, e mai greu întrucât „fardul” bleu al farurilor corespunde colegului CIJ; aşadar, şanse juma’ juma’. Aspectul exterior? Impecabil! Toate becurile gabaritice (precum şi cele agabaritice) au fost mereu funcţionale, profesionalismul şoferilor a ferit maşina de incidente iar culoarea albastră a mai triumfat odată asupra jenţilor... Interiorul? Tot impecabil, poate exceptând un mic incident care a dus la schimbarea rândului de banchete din zona posterioară. În rest, condiţii ireproşabile de transport pentru călători.
Şoferii s-au ocupat şi de confortul personal: UEE este singura Cobră care are sistem de aerisire şi iluminare „suplementară” pentru „ocupantul cabinei”. Plus clasicele butoane de activare a uşilor direct de la schimbătorul de viteze...




La poziţia fruntaşă ocupată de UEE aderă un nou rival. Este vorba de DAF-ul LSL, mai precis DAF-ul pe care foştii titulari ai Cobrei au ales să-şi continue serviciul. Şi de ce să nu recunoaştem, acest autobuz este unul dintre cele mai răsfăţate din parcul auto al Transurb-ului. Felicitări celor care îl au în grijă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu