luni, 2 aprilie 2012

Atunci şi acum (2): versiunea cu... tramvaie

Luna trecută v-am prezentat o paralelă între traseele de autobuz care deserveau urbea noastră în anul 1988 şi cele care ne servesc în prezent. După cum am explicat atunci, dezvoltarea lor a variat în timp, funcţie de evoluţia economică a oraşului...
E limpede, suntem în regres... sau mai precis într-un falling down de toată splendoarea...  Dar să nu o dăm pe politichie; mai bine să coborâm printre amintiri, fără nici o răutate, şi să ne amintim de sfârşitul anilor 80 când, traseele de tramvai dominau Galaţiul. Nu ştiu în câte oraşe din ţară, la acea vreme, traseele de tramvai deţineau supremaţia urbană! În oraşul nostru, am avut, la un moment dat, 25 de trasee de autobuz şi... 32 de trasee de tramvai!
OK, am să las vorbele măreţe deoparte şi am să aduc dovezile necesare. Iată, mai jos, prezentarea grafică a traseelor de tramvai care rulau în urbea noastră la sfârşitul anilor 80 precum şi a celor care funcţionează în prezent.
După cum observaţi, s-au închis multe linii şi asta fiindcă pilonii care ne defineau cândva oraşul – cel siderurgic şi cel naval – deşi continuă să dăinuiască, nu mai sunt ceea ce au reprezentat cândva! Explicaţiile sunt inutile acum... Ar însemna s-o dăm pe fomism şi politică ori... nu acesta este scopul pe care-l urmăresc în cadrul acestui blog.



E timpul să ne implicăm pentru susţinerea transportului local. Semnaţi petiţia: http://www.petitieonline.ro/petitie/modificari_pentru_imbunatatirea_infrastructurii_transportului_local_din_galati-p65739055.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu