Prezentari mijloace de transport si diverse filmari efectuate din cabinele acestora

Loading...

duminică, 5 aprilie 2015

Ce înseamnă nepăsarea…

Ieri a fost o zi nefastă în ceea ce privește transportul local gălățean: două autobuze au luat foc în timpul serviciului. Dacă primul caz, având ca protagonist unul dintre autobuzele olandeze Den Oudsten Bussen B96 (GL-08-LTRex HTM 108) a fost mediatizat în majoritatea ziarelor și pe la aproape toate buletinele de știri ale televiziunilor naționale, cel de-al doilea a avut un impact mai mic, probabil fiindcă nu a fost la fel de spectaculos ca primul și nu a necesitat intervenția pompierilor: eroul căzut la datorie a fost MAZ-ul GL-56-PMG (618), în zona Parfumul Teilor.
La o primă analiză s-a constatat că ambele incendii au fost cauzate de defecțiuni ale părților/componentelor electrice.
LTR este al treilea autobuz din lotul de Den Oudsten-uri care ia foc în trafic. Primul a fost LTT (ex-HTM 109) în dimineața zilei de 14 decembrie 2012, după plecarea din stația de la Spitalul Județean. Autobuzul a fost reparat, este funcțional și nu a mai avut probleme de natură tehnică. Cel de-al doilea Den Oudsten s-a aprins în Complexul Siret în seara zilei de 26 noiembrie 2014. Era LTJ (ex-HTM 114), cel care și acum se află în Autobaza 1 și are un viitor incert. Toate cele trei olandeze fac parte din lotul achiziționat S.H. din Olanda în anul 2009 și au luat foc din același motiv: scurtcircuit la motor.
Nici 618 nu este primul MAZ 203 care să se aprindă în trafic. Înaintea lui au mai fost colege de generație precum 608 (GL-42-PMG) sau 629 (GL-61-PMG).
Am postat această introducere pentru a trage un semnal de alarmă… Mulți dintre gălățeni consideră vinovată conducerea Transurb-ului pentru modul în care se comportă mijloacele de transport în trafic. Din păcate, PROBLEMA NU ESTE LA TRANSURB CI LA PRIMĂRIE!
Înainte de alegeri, actualul primar a promis autobuze noi și la un moment dat se zvonea prin presa locală despre un cont pe care dumnealui urma să-l aloce pentru achiziționarea de 50 de mijloace de transport proaspăt ieșite din curtea producătorului. Am așteptat și… încă mai aștept alături de dumneavoastră, dragi gălățeni! Între timp, parcul auto al Transurb-ului a fost nevoit să mai caseze o parte din mașinile uzate și cu număr foarte mare de kilometri la bord, fapt ce a dus la diminuarea parcului activ. CU GREU s-a primit permisiunea de a se achiziționa OPT (!) autobuze Den Oudsten Bussen B96, TOT S.H., de la olandezi. Cele opt autobuze erau identice cu cele din lotul de 30, achiziționat în 2009 și au stat luni bune pe cea de-a doua pistă a Autobazei 1 până când Primăria a dispus înmatricularea lor!
Următoarea achiziție a fost făcută tot în regim de urgență și tot datorită faptului că regia de transport era nevoită să ruleze cu număr redus de autobuze la trasee și curse convenție. Nici n-aveți idee cum se lucra la foc automat pentru a repara mijloacele de transport defecte, pentru a le pregăti pentru I.T.P. și pentru a le face schimburile constante de ulei, filtre, bucșăraie și altor elemente de uzură. Nici de această dată Primăria nu a dispus achiziționarea unui lot de autobuze noi. Și după multă agitație, s-a decis achiziționarea lotului de DAF-uri Berkhof SB250 care au rulat pentru operatorul Hermes din Eindhoven pentru vreo șase ani (până în 2008) ca mai apoi să fie transferate la Novio din Nijmegen.
În concluzie, domnule primar, de când ați venit la conducerea Galațiului și până-n prezent, NU VEDEM NICI O SCHIMBARE DIN CEEA CE AȚI PROMIS CÂNDVA… VĂD DOAR O LUPTĂ CHINUITĂ DE SUPRAVIEȚUIRE! Haideți să mai lăsăm spectacolele pompoase și să ne gândim totuși că printre proioritățile cotidiene se află și îmbunătățirile necesare în ceea ce privește infrastructura și transportul local. Dacă aș avea ocazia, mi-aș permite să vă întreb de ce ați afirmat în presă că doriți să faceți o analiză a parcului Transurb-ului înainte de a decide dacă întrerupeți sau nu transportul cu maxi-taxi? Păi, de când ați venit la Primărie, CE AȚI FĂCUT DUMNEAVOASTRĂ PENTRU TRANSURB?!
Stau și mă gândesc uneori la acele ședințe ale Consiliului Local și mă întreb CÂȚI DINTRE CEI CARE HOTĂRĂSC SOARTA GĂLĂȚENILOR AU MERS VREODATĂ CU AUTOBUZUL, TROLEIBUZUL SAU TRAMVAIUL PENTRU A ÎNȚELEGE UTILITATEA TRANSPORTULUI LOCAL?! Întreb și eu fiindcă modul în care arată acum Transurb-ul vorbește din plin despre modul în care îl percepeți.
Poate ar trebui să discutăm și despre dotările Transurb-ului. Despre condițiile de muncă ale angajaților, despre piesele și utilajele mecanicilor și electricienilor de care ar avea nevoie pentru a-și face mai repede și mai eficient meseria… Sau poate despre salariile încă mici în comparație cu prețul mediu al pieței?! Pe când o modernizare la Autobaza 1 sau la depourile de tramvaie?!
Mecanicii vin și pleacă… șoferii vin și pleacă… Altfel s-ar prezenta lucrurile dacă aceștia ar avea un salariu care să îi motiveze. Fiindcă nimeni nu-și lasă familia acasă și pleacă prin vestul Europei de prea mult bine!
Deci, dragi gălățeni… nu Transurb-ul își hotărăște soarta. El doar încearcă să se descurce cu ceea ce primește. Și în ultima vreme, n-a primit mai nimic.
Mai jos… Trei dintre autobuzele care, deși au venit S.H., ar fi putut să-și păstreze strălucirea…
-LTT (ex-HTM 109) la Spitalul Județean;
 
-LTJ (ex-HTM 114) în Complexul Siret;
 
-LTR (ex-HTM 108) la Păpădie.
 


Un comentariu:

  1. Nu este de vina conducerea Transurb,este Primaria,care nu are grija de oras.. 3 + 3 incendiate (Maz si Den desigur) doar LTT si cele 2 MAZ-uri (42 si 61) care ambele sunt in serviciu,chiar si pe traseu.Mie sincer,daca s-a retras LTJ,mie nu imi pare rau,bubuia motorul de nici aveam curajul sa intru in el. Si LTO daca ii mai bubuia motorul la mers,lua si el foc.. Mie imi pare rau doar de LTR,pentru ca 1: era unul din preferatul meu si sper sa fie,si 2 e ingrijit,eh motorul cand statea pe loc,nu era mai in regula si eram sigur ca ceva era pe la spate.. Asta e. Abia astept sa vina 2016 si sa scapam de primarul asta MINCINOS si TRADATOR! Sa iti fie rusine,Marius Stan!

    RăspundețiȘtergere