Ieri a fost o
zi nefastă în ceea ce privește transportul local gălățean: două autobuze au
luat foc în timpul serviciului. Dacă primul caz, având ca protagonist unul
dintre autobuzele olandeze Den Oudsten Bussen B96 (GL-08-LTR – ex HTM 108) a fost mediatizat în
majoritatea ziarelor și pe la aproape toate buletinele de știri ale
televiziunilor naționale, cel de-al doilea a avut un impact mai mic, probabil
fiindcă nu a fost la fel de spectaculos ca primul și nu a necesitat intervenția
pompierilor: eroul căzut la datorie a fost MAZ-ul GL-56-PMG (618), în zona Parfumul Teilor.
La o primă
analiză s-a constatat că ambele incendii au fost cauzate de defecțiuni ale
părților/componentelor electrice.
LTR este al treilea autobuz din lotul de
Den Oudsten-uri care ia foc în trafic. Primul a fost LTT (ex-HTM 109) în dimineața zilei de 14
decembrie 2012, după plecarea din stația de la Spitalul Județean. Autobuzul a
fost reparat, este funcțional și nu a mai avut probleme de natură tehnică. Cel
de-al doilea Den Oudsten s-a aprins în Complexul Siret în seara zilei de 26
noiembrie 2014. Era LTJ (ex-HTM 114), cel care și acum se află în Autobaza
1 și are un viitor incert. Toate cele trei olandeze fac parte din lotul achiziționat
S.H. din Olanda în anul 2009 și au luat foc din același motiv: scurtcircuit la
motor.
Nici 618 nu
este primul MAZ 203 care să se aprindă în trafic. Înaintea lui au mai fost
colege de generație precum 608 (GL-42-PMG) sau 629 (GL-61-PMG).
Am postat
această introducere pentru a trage un semnal de alarmă… Mulți dintre gălățeni
consideră vinovată conducerea Transurb-ului pentru modul în care se comportă
mijloacele de transport în trafic. Din păcate, PROBLEMA NU ESTE LA TRANSURB CI LA PRIMĂRIE!
Înainte de
alegeri, actualul primar a promis autobuze noi și la un moment dat se zvonea
prin presa locală despre un cont pe care dumnealui urma să-l aloce pentru
achiziționarea de 50 de mijloace de transport proaspăt ieșite din curtea
producătorului. Am așteptat și… încă mai aștept alături de dumneavoastră, dragi
gălățeni! Între timp, parcul auto al Transurb-ului a fost nevoit să mai caseze
o parte din mașinile uzate și cu număr foarte mare de kilometri la bord, fapt
ce a dus la diminuarea parcului activ. CU GREU s-a primit permisiunea de a se
achiziționa OPT
(!) autobuze Den Oudsten Bussen B96, TOT S.H., de la olandezi. Cele opt
autobuze erau identice cu cele din lotul de 30, achiziționat în 2009 și au stat
luni bune pe cea de-a doua pistă a Autobazei 1 până când Primăria a dispus
înmatricularea lor!
Următoarea
achiziție a fost făcută tot în regim de urgență și tot datorită faptului că
regia de transport era nevoită să ruleze cu număr redus de autobuze la trasee
și curse convenție. Nici n-aveți idee cum se lucra la foc automat pentru a
repara mijloacele de transport defecte, pentru a le pregăti pentru I.T.P. și
pentru a le face schimburile constante de ulei, filtre, bucșăraie și altor
elemente de uzură. Nici de această dată Primăria nu a dispus achiziționarea
unui lot de autobuze noi. Și după multă agitație, s-a decis achiziționarea
lotului de DAF-uri Berkhof SB250 care au rulat pentru operatorul Hermes din
Eindhoven pentru vreo șase ani (până în 2008) ca mai apoi să fie transferate la
Novio din Nijmegen.
În concluzie,
domnule primar, de când ați venit la conducerea Galațiului și până-n prezent, NU VEDEM NICI O SCHIMBARE DIN CEEA CE AȚI PROMIS CÂNDVA…
VĂD DOAR O LUPTĂ CHINUITĂ DE SUPRAVIEȚUIRE! Haideți să mai lăsăm
spectacolele pompoase și să ne gândim totuși că printre proioritățile cotidiene
se află și îmbunătățirile necesare în ceea ce privește infrastructura și
transportul local. Dacă aș avea ocazia, mi-aș permite să vă întreb de ce ați
afirmat în presă că doriți să faceți o analiză a parcului Transurb-ului înainte
de a decide dacă întrerupeți sau nu transportul cu maxi-taxi? Păi, de când ați
venit la Primărie, CE AȚI FĂCUT DUMNEAVOASTRĂ PENTRU TRANSURB?!
Stau și mă
gândesc uneori la acele ședințe ale Consiliului Local și mă întreb CÂȚI DINTRE CEI CARE HOTĂRĂSC SOARTA GĂLĂȚENILOR AU MERS
VREODATĂ CU AUTOBUZUL, TROLEIBUZUL SAU TRAMVAIUL PENTRU A ÎNȚELEGE UTILITATEA
TRANSPORTULUI LOCAL?! Întreb și eu fiindcă modul în care arată
acum Transurb-ul vorbește din plin despre modul în care îl percepeți.
Poate ar
trebui să discutăm și despre dotările Transurb-ului. Despre condițiile de muncă
ale angajaților, despre piesele și utilajele mecanicilor și electricienilor de
care ar avea nevoie pentru a-și face mai repede și mai eficient meseria… Sau
poate despre salariile încă mici în comparație cu prețul mediu al pieței?! Pe când
o modernizare la Autobaza 1 sau la depourile de tramvaie?!
Mecanicii vin
și pleacă… șoferii vin și pleacă… Altfel s-ar prezenta lucrurile dacă aceștia ar
avea un salariu care să îi motiveze. Fiindcă nimeni nu-și lasă familia acasă și
pleacă prin vestul Europei de prea mult bine!
Deci, dragi
gălățeni… nu Transurb-ul își hotărăște soarta. El doar încearcă să se descurce
cu ceea ce primește. Și în ultima vreme, n-a primit mai nimic.
Mai jos… Trei
dintre autobuzele care, deși au venit S.H., ar fi putut să-și păstreze
strălucirea…
-LTT (ex-HTM 109)
la Spitalul
Județean;
-LTJ (ex-HTM 114)
în Complexul
Siret;
-LTR (ex-HTM 108) la Păpădie.
Nu este de vina conducerea Transurb,este Primaria,care nu are grija de oras.. 3 + 3 incendiate (Maz si Den desigur) doar LTT si cele 2 MAZ-uri (42 si 61) care ambele sunt in serviciu,chiar si pe traseu.Mie sincer,daca s-a retras LTJ,mie nu imi pare rau,bubuia motorul de nici aveam curajul sa intru in el. Si LTO daca ii mai bubuia motorul la mers,lua si el foc.. Mie imi pare rau doar de LTR,pentru ca 1: era unul din preferatul meu si sper sa fie,si 2 e ingrijit,eh motorul cand statea pe loc,nu era mai in regula si eram sigur ca ceva era pe la spate.. Asta e. Abia astept sa vina 2016 si sa scapam de primarul asta MINCINOS si TRADATOR! Sa iti fie rusine,Marius Stan!
RăspundețiȘtergere