luni, 25 ianuarie 2016

Extremele cardinale

Circuitul nostru deservit de transportul în comun are, aşa cum e şi firesc, extremele sale… punctele terminus – aşa cum le numesc unii. Interesant este că deşi serviciul urban beneficiază de autobuze, troleibuze şi tramvaie, toate cele patru extreme sunt deţinute de rute pentru autobuze, semn că evoluţia şi extinderea activităţilor gălăţene mizează deocamdată pe cea mai simplă formă de transport, care necesită un minim de investiţii.

Extrema nord a aparţinut mereu autobuzelor… Cândva, traseul 23 întorcea la Gârboavele. Astăzi, le avem pe 12, 17 şi 35 care se opresc la Metro.

Extrema est a aparţinut atât tramvaielor cât şi autobuzelor care se ocupau de transportul angajaţilor S.N.G.-ului. Acum avem o legătură mult mai “îndrăzneaţă”, care se avântă spre ex-“Noul Dallas” şi aparţine motorizatelor.

Extrema sud a fost Barboşiul liniilor 21 şi 31; de la jumătatea anilor 2000, avem Cantemirul liniilor 10 şi 17, deţinute tot de autobuze.

Şi, în fine, extrema vest… cândva a fost Şendreniul vechiului 17 chiar dacă unii susţin că Cişmelele deservite odinoară de traseul 14 erau ceva mai îndepărtate. Prezentul nu mai vizează Şendreniul şi nici Cişmelele; iar în absenţa lor, extrema vest aparţine curselor convenţie care ajung la Halda de Fier Vechi (B.F.V.), curse convenţie la care troleibuzele şi tramvaiele n-au acces.

Mai jos: la extrema sud – cartierul Dimitrie Cantemir – alături de MAZ-ul 620 ( GL-74-PMG ) într-o geroasă noapte de iarnă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu