In a doua
jumatate a anilor ’70, pe baza principiilor ecologice si economice ale Epocii
de Aur, s-a inceput extinderea retelei de tramvai spre “recent infiintatele
cartiere din sud-vestul urbei noastre”. Initial s-a dorit infiintarea unui
singur terminal, atat pentru tramvai cat si pentru autobuz insa planul de
dezvoltare, prin configuratia stabilita, a optat pentru terminale diferite dar
cu aceeasi denumire si anume cea a cartierului care il deserveau si se afla in
plina expansiune: Micro 19.
Legatura
electrica a orasului cu cartierul mentionat anterior se realiza pe strazile
Otelarilor – Stadionului – Frunzei – Asachi – Siderurgistilor la tur (plecare
din cartier) respectiv pe strazile Siderurgistilor – Prelungirea Brailei –
Frunzei – Stadionului – Otelarilor pe retur (sosire in cartier). Poate ca si
astazi am fi avut aceasta configuratie daca numarul mare de accidente produse
pe panta strazii Prelungirea Brailei n-ar fi condus la implementarea unei noi
modificari: mutarea returului pe strada
Asachi. Astfel, atat turul cat si returul traseelor de tramvai se realizau
urmand acelasi itinerar. Primele trasee de tramvai care au ajuns in Micro 19 au
fost 3 si 5 adica “legaturile” cu C.S.G.-ul respectiv cu Bazinul Nou, punctele
principale ale industriei galatene din acele vremuri. A urmat apoi si 7,
legatura cu centrul orasului, mai precis cu Piata Centrala si s-a continuat cu
multe alte trasee, pe masura ce s-a extins reteaua de tramvai spre alte zone
ale orasului iar cea veche, cu ecartament ingust (1000 mm) a fost schimbata. De
mentionat ca traseele ce asigurau legatura cu cartierul Micro 19 au circulat
direct pe ecartamentul de 1435 mm si au fost deservite, in primii ani, de
Tatrele T3R si T4R, bijuteriile acelor vremuri.
Tatrele T3R
au schimbat macazul de la “V-uri” la “Timis-uri”. Galatiul a achizitionat 50 de
bucati sosite in trei loturi. A urmat apoi primul lot de Timis-uri (10 bucati)
dupa care a sosit un lot de Tatre T4R (10 bucati). Practic, se stabilise
achizitionarea a doua loturi de Tatre T4R, format fiecare din cate 10 bucati, dar
s-a renuntat la cel de-al doilea, acesta ajungand sa circule in Braila. Cele 10
tramvaie T4R au primit numere de parc de la 61 la 70 si, comparativ cu colegii
de generatie – T3R si Timis 2 – nu au avut viata lunga.
Mai jos, o fotografie realizata pe strada
Prelungirea Brailei, surprinzand Tatra T4R nr. 66 la traseul 7. Avand in vedere tipul tramvaiului precum si
segmentul de itinerar urmat putem spune ca este o amintire rara.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu