miercuri, 7 noiembrie 2018

O poza cu multe amintiri


In a doua jumatate a anilor ’70, pe baza principiilor ecologice si economice ale Epocii de Aur, s-a inceput extinderea retelei de tramvai spre “recent infiintatele cartiere din sud-vestul urbei noastre”. Initial s-a dorit infiintarea unui singur terminal, atat pentru tramvai cat si pentru autobuz insa planul de dezvoltare, prin configuratia stabilita, a optat pentru terminale diferite dar cu aceeasi denumire si anume cea a cartierului care il deserveau si se afla in plina expansiune: Micro 19.
Legatura electrica a orasului cu cartierul mentionat anterior se realiza pe strazile Otelarilor – Stadionului – Frunzei – Asachi – Siderurgistilor la tur (plecare din cartier) respectiv pe strazile Siderurgistilor – Prelungirea Brailei – Frunzei – Stadionului – Otelarilor pe retur (sosire in cartier). Poate ca si astazi am fi avut aceasta configuratie daca numarul mare de accidente produse pe panta strazii Prelungirea Brailei n-ar fi condus la implementarea unei noi modificari: mutarea  returului pe strada Asachi. Astfel, atat turul cat si returul traseelor de tramvai se realizau urmand acelasi itinerar. Primele trasee de tramvai care au ajuns in Micro 19 au fost 3 si 5 adica “legaturile” cu C.S.G.-ul respectiv cu Bazinul Nou, punctele principale ale industriei galatene din acele vremuri. A urmat apoi si 7, legatura cu centrul orasului, mai precis cu Piata Centrala si s-a continuat cu multe alte trasee, pe masura ce s-a extins reteaua de tramvai spre alte zone ale orasului iar cea veche, cu ecartament ingust (1000 mm) a fost schimbata. De mentionat ca traseele ce asigurau legatura cu cartierul Micro 19 au circulat direct pe ecartamentul de 1435 mm si au fost deservite, in primii ani, de Tatrele T3R si T4R, bijuteriile acelor vremuri.
Tatrele T3R au schimbat macazul de la “V-uri” la “Timis-uri”. Galatiul a achizitionat 50 de bucati sosite in trei loturi. A urmat apoi primul lot de Timis-uri (10 bucati) dupa care a sosit un lot de Tatre T4R (10 bucati). Practic, se stabilise achizitionarea a doua loturi de Tatre T4R, format fiecare din cate 10 bucati, dar s-a renuntat la cel de-al doilea, acesta ajungand sa circule in Braila. Cele 10 tramvaie T4R au primit numere de parc de la 61 la 70 si, comparativ cu colegii de generatie – T3R si Timis 2 – nu au avut viata lunga.
Mai jos, o fotografie realizata pe strada Prelungirea Brailei, surprinzand Tatra T4R nr. 66 la traseul 7. Avand in vedere tipul tramvaiului precum si segmentul de itinerar urmat putem spune ca este o amintire rara. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu