Daca e sa privim in trecut, moldovenii si turcii au o istorie bogata impreuna, istorie ce continua sa scrie episoade...
Nu voi cobori la vremea lui Stefan cel Mare, ci la nivelul anului 1998, cand a inceput, in ceea ce priveste transportul public local de persoane, achizitia midibuzelor Isuzu: masini care si-au dovedit robustetea in conditiile extreme de atunci. A urmat apoi episodul Prestij si cel cu Cobrele Guleryuz in rolurile principale. Cobrele exista si astazi in Autobaza 1 a Transurb S.A., asteptand de cativa ani sa fie duse la casare.
Astazi, 1 decembrie, Ziua Romaniei defileaza la Galati midibuzele Karsan, cu stegulete romanesti. Mi-ar fi placut sa vad niste creatii autohtone sau creatii asamblate in Romania, cu un plus adus de atatia ingineri valorosi pe care inca ii mai avem in tara dar... deocamdata nu.
Revenind la noile 20 de midibuze turcesti, am convingerea ca nu vor dezamagi din punct de vedere tehnic desi, capacitatea oferita calatorilor mi se pare redusa pentru unele trasee unde acestea au fost repartizate.
Traseul 37 (Str. Levaditti - Tiglina II) reprezinta prima modificare in ceea ce priveste implementarea sistemului e-ticketing. Acesta urmareste inlocuirea traseului de troleibuz 104 (Tiglina III - Parc C.F.R.). Astazi, au fost alese doua Karsane pentru noul traseu. A fost un prim pas. Urmatorul ar dori sa renunte la troleibuzele de pe 104 si sa suplineasca traseul 37 cu inca doua Karsane. Raman insa la baza, analizele din teren precum si doleantele calatorilor care sper sa fie in favoarea mentinerii transportului electric catre Tiglina III.
A doua modificare - o etapa intermediara - reprezinta modificarea traseului 27. A treia, prelungirea traseului 20 prin Piata Centrala, o propunere mai veche, datand din primavara acestui an, ca solutie la modificarea timpului pe cursa alocat traseului 19 precum si la pastrarea uniforma a plecarilor din capatul de linie de la Complexul Siret a celor doua trasee.
Modificarile intermediare cauta sa acomodeze din timp calatorii spre schema propusa a sistemului de e-ticketing, schema care poate fi oricand imbunatatita functie de propunerile si solicitarile celor care apeleaza zilnic/aproape zilnic la serviciile de transport public local.
Deocamdata, in prima etapa, sa vedem cateva dintre midibuzele Karsan ce au debutat astazi la locale:
Foto 1: d-na Mioara Slabu;
Foto 2: dl Marius Nicodim.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu