marți, 8 mai 2012

Jurnalul lucrărilor pe tronsonul Asachi – Oţelarilor: drumuri rurale în peisajul local

Astăzi, pe-nserat, am străbătut repejor şantierele deschise pe cele patru străzi de către cei de la Tancrad... Am pornit de pe strada Asachi, unde liniile de tramvai au fost scoase între intersecţiile acestei străzi cu Anghel Saligny respectiv Prelungirea Brăilei. Terenul a fost nivelat şi se aşteaptă demararea lucrărilor de infrastructură.






Am trecut apoi pe strada Frunzei. Străbătând-o, am avut impresia că mă aflu pe o uliţă comunală din perioada comunistă: carosabilul rămas fără piatră cubică şi linii de tramvai precum şi trotuarele desfiinţate ofereau un peisaj rustic, întregit de liniştea rareori tulburată de comentariile oamenilor ieşiţi pe la porţile gospodăriilor, comentând despre faptul că... făceam fotografii pe bandă rulantă... Destul de amuzant, dat fiind faptul că nimeni nu m-a întrebat de ce pozez dâmburile strânse de excavatoare, pământul răscolit sau rădăcinile unor copaci lăsate în mijlocul... uliţei dar au preferat să-şi dea cu părerea... „inspector de la teritorială”, m-a catalogat o bătrână cu-n ochi de uliu experimentat dar un vecin, chipurile atotcunoscător, a contrazis-o oferindu-mi titlul de „supraveghetor de cabluri telefonice şi reţele electrice”. Nimeni nu m-a întrebat nimic iar eu mi-am văzut de activitate...








A urmat apoi strada Stadionului, închisă de câteva zile pe ambele sensuri de circulaţie. Şi aici s-au scos liniile de tramvai şi piatra cubică de pe mijlocul drumului. În plus, s-au demarat lucrările la reţeaua de alimentare, mai precis s-au executat racordurile pentru canalizare. Trebuie menţionat că şi pe strada Frunzei s-au operat o parte din aceste lucrări.
În capătul străzii (la intersecţia cu Oţelarilor), au mai rămas câteva linii de tramvai care aşteaptă să fie săltate de unul dintre camioanele Tancrad-ului...







Pe bulevardul Oţelarilor, lucrările sunt cele mai înaintate. Se continuă schimbarea conductelor de apă în capătul din intersecţia cu strada Stadionului. Aici, şantierul s-a mărit.
Exceptând zonele de traversare (intersecţiile de lângă Casata, Billa 1, respectiv Cinema Dacia), precum şi porţiunea de retur cuprinsă între terminalul tramvaielor şi staţia de la Cinema Dacia, liniile au fost îndepărtare. De asemenea, între intersecţia străzilor Asachi şi Anghel Saligny şi până la terminalul din Micro 20, toată reţeaua de tramvai a fost demontată.
Mai jos, câteva aspecte de pe Oţelarilor, dar nu înainte de a preciza faptul că traseele de legătură întorc acum la Casata (mai precis, după staţia „terminal” de la Cinema Dacia, opresc la Billa 1, întorc în intersecţia de la Casata după care opresc din nou, pe tur, în staţia corespunzătoare hypermarket-ului amintit).









În concluzie, Tancrad-ul continuă să ne surprindă într-un mod plăcut, prin seriozitate, pricepere şi promptitudine. Deja o parte dintre orăşenii care au ocazia să observe zilnic evoluţia acestei firme pe şantierul care uneşte Siderurgiştilor de Micro 19 şi 20 sunt de părere că lucrările se vor termina înainte de termen şi ne vor impresiona prin calitatea lor. Sper să aibă dreptate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu