vineri, 1 mai 2015

La Galați, o MINUNE durează… PATRU ZILE!

În cursul acestei săptămâni, de luni și până vineri, regia noastră de transport local a fost titulară pe trasee, așa cum ar și trebui să fie în orice oraș civilizat.
Deși “UITAT” de Primărie și de ședințele bizare de la nivelul Consiliului Local, Transurb-ul a demonstrat că POATE să deservească orașul cu o mână de oameni pricepuți și un grup de autobuze “obosite”. S-a lucrat încontinuu pentru a se demonsta acest aspect! Joi după-amiază, în curtea Autobazei 1, la orele de vârf, erau doar opt (!) autobuze! Restul parcului activ era ieșit în circuitul de transport gălățean.
Au fost zile de sacrificiu, zile în care șoferii și vatmanii Transurb-ului au renunțat la “libere” și au dovedit faptul că URBEA NOASTRĂ SE DESCURCĂ ȘI FĂRĂ SERVICIILE PRIVATE. Orele de vârf au fost cele mai grele… A fost îngrămădeală chiar dacă în stații au ajuns – în același timp – două autobuze la traseul 102 și unul la 105, situație valabilă și pentru tandem-urile de la liniile 11 și 22 iar S.N.G.-ul și strada Oltului nu au fost deservite corespunzător însă, s-a făcut tot ce a fost omenește posibil în absența faptelor actualului primar, care promitea Transurb-ului o flotă de mijloace de transport moderne!
Dacă angajații Primăriei și ai Consiliului Local au cunoștiințe de matematică și economie primară, cu siguranță că ar remarca faptul că încasările realizate de regia de transport local în aceste zile de grevă sunt DE APROAPE PATRU ORI mai mari decât cele obținute într-o zi în care aceasta a rulat în paralel cu operatorii privați.
Am urmărit, în aceste patru zile, comentariile postate de gălățeni la articolele apărute în presa locală; fiecare are partea sa de dreptate. Însă dacă aleșii noștri ne-ar fi reprezentat interesele așa cum ne-au promis la ultimul mandat și cum – de altfel – ne tot promit de mai bine de douăzeci și cinci de ani, nu s-ar fi ajuns aici. Exact, n-am mai fi discutat de microbuze și autobuze, n-am mai fi discutat de îngrămădeală și mirosuri neplăcute, de bilete sau bonuri pe care ar fi trebuit să le primim înainte de a ne urca în mijlocul de transport. Nu! Am fi discutat despre o flotă de mașini gestionată și întreținută corespunzător, care să ne ajute să ajungem la destinație în siguranță și într-un timp cât mai scurt posibil.
Din păcate… am fost păcăliți din nou! Fiindcă nu ne învățăm minte și nu ripostăm așa cum ar trebui. În mandatul actualului primar, după cum am mai afirmat intr-un material anterior – au venit doar douăzeci și opt de S.H.-uri.
Am mai spus și repet din nou… Șoferii microbuzelor private fac haos în trafic fiindcă așa le cer patronii, “feriți” de legile bolnăvicioase precum și de… “scăpările” acestora. Și ei trebuie să plătească datoriile către stat, și ei trebuie să-și întrețină familiile și să se bucure de viață. Chiar nu există o minte luminată în tot cârdul de gâscani ce ne conduce urbea și care să găsească o soluție optimă pentru a desființa transportul privat fără a afecta soarta șoferilor săi??!! Cineva care să gâdească și să investească în dezvoltarea Transurb-ului, unde să-și găsească loc de muncă și cei care până acum s-au chinuit la volanul microbuzelor?!
De astăzi, microbuzele private au revenit la trasee… Și a fost din nou brambureală pe Domnească, Brăilei, Siderurgiștilor sau 1 Decembrie 1918! Au fost întreceri și staționări, dispute și comentarii care n-ar fi trebuit să existe.
Primarul ne-a dovedit, încă odată, că nu este capabil să ne promoveze urbea; atâtea promisiuni la început de mandat…! Ca cetățean contribuabil, îmi permit să vă întreb, domnule primar… CE AȚI REALIZAT PANĂ ACUM PENTRU GALAȚI?!
Degeaba ați vizitat Vestul dacă nu știți cum să promovați Estul, domnule primar. Serviciu pe termen nedeterminat pentru microbuzele private și zero susținere pentru Transurb?! Asta înseamnă eficiența echipei dumneavoastră?!
Poate o scrisoare către D.N.A. va avea mai mult succes decât ceea ce ne-ați oferit până acum, în aproape patru ani de conducere…
 


2 comentarii: