A existat o
perioadă în care supraviețuitoarele din generația Prestij rulau doar pentru
serviciile de personal și rareori mai serveau linia 16 (atunci când Cobrele nu
mai erau disponibile). Iată însă că acestea au fost pregătite și verificate
corespunzător pentru a deservi călătorii în condiții sigure, cu mult înainte de
data de 9 mai, atunci când ar fi trebuit să renunțăm la transportul urban
privat. Dovada a fost că pe parcursul grevei declanșate de privați,
Prestij-urile au ieșit la trasee și-au dovedit, încă o dată, eficiența. Le-am
văzut în acțiune la linii precum 15, 16, 22, 26…
În ultimele
două decenii erau trei trasee pe care motorizatele aflate în prag de
pensionare, obișinuiau să le deservească în regim de suplinire (pe lângă
cursele convenție regulate către Combinat și Șantierul Naval): 9, 26, 31 și 34.
MKE avea uneori o cursă de dimineață la traseul 9, MKG mai apărea pe la 26, TGO
și BZF au fost legende la linia 31 iar ultimul autobuz articulat care a mai
participat la traseele locale (este vorba despre DAC-ul 31-GL-7376) prefera
linia 34.
Acum,
lucrurile par să repete într-o oarecare măsură: ieri, midibuzul MIJ a deservit
traseul 34 iar astăzi a fost rândul lui MKN…
Mă bucur să
revăd aceste midibuze în slujba călătorilor și totodată dornice să continue
capitolul Prestij din viața regiei noastre de transport local!
Cate Prestij mai sunt functionale in acest moment?
RăspundețiȘtergere