Mi-aș fi
dorit ca orașul meu să păstreze legătura aceea dintre trecut și prezent,
legătură care să vorbescă despre evoluție, principii, sacrificii… Dar unele
dorințe sunt sortite eșecului.
Edilii care
știu cu adevărat cum să-și îndeplinească sarcinile sunt deschiși la opiniile publicului,
țin cont de ele și caută să le îndeplinească. De asemenea, ei încearcă să
promoveze și să dezvolte orașul pe care îl reprezintă. Din păcate, Galațiul
n-are edili. El este condus de un grup de indivizi plictisiți, puturoși și puși
doar pe căpătuială. Pentru aceștia, istoria precum și logica unor lucrări de
modernizare (și de bunsimț!) nu există.
Strada Mihai
Bravu a fost una dintre primele străzi ale orașului nostru pe care au alergat primele
tramvaie. Se întâmpla la începutul anilor 1900… A existat o perioadă când
tramvaiul străbătea în întregime această stradă și avea terminal lângă Grădina
Publică. Au trecut două războaie
mondiale iar oamenii cu suflet și respect față de urbea noastră s-au implicat
pozitiv pentru refacerea și dezvoltarea transportului electric.
Pe urmă… epoca
de aur și perioada de maxim a tramvaielor gălățene. Strada Mihai Bravu asigura
circulația tramvaielor din/spre principalele cartiere și întreprinderi spre/din
Gara C.F.R. Se circula pe scara bătrânelor Timișuri 2 și Tatrelor T3R încă de
la plecarea de la capăt de linie…
Și astăzi,
trasee precum 36 (Comat – Gara C.F.R.) , 37 (Micro 19 – Gara C.F.R.) și 38
(C.S.G. – Gara C.F.R.) s-ar fi bucurat de succes! Dar… nu sunt ochi care să
vadă, nu sunt minți care să înțeleagă! Mi-e silă să vorbesc din nou despre
acele relații cu ajutorul cărora, oameni incapabili dar născuți sub o stea
norocoasă ajung la conducerea acestui oraș, oameni pe care nu-i doare nici
măcar în cot de vocile celor pe care ar trebui să îi reprezinte.
Se pare că
vom mai îngropa o filă de istorie… Și totodată, un episod ce ar fi putut fi
modernizat într-un mod excepțional! Cât de frumos ar fi fost un terminal nou,
cu peroane, lumini, și casă de bilete pentru “electricele” 36, 37 și 38! Dar
nu, borfașii care ne conduc, au ales varianta “muls cu explicații jenante”… Case
care se dărâmă?! Pe bune?! Păi dacă nimeni nu investește în ele, cum naiba să
nu se dărâme??!! Infrastructură precară?! O modernizare de genul celei
realizate pe străzile Asachi – Oțelarilor ar fi fost soluția ideală!
E trist că murim încet. Și e trist fiindcă
acceptăm așa ceva. În seara asta, am găsit strada Mihai Bravu închisă între
intersecțiile cu străzile Basarabiei și Gării… Se scot bordurile precum și
liniile de tramvai.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu