Prezentari mijloace de transport si diverse filmari efectuate din cabinele acestora

Loading...

marți, 21 iulie 2015

Strada Mihai Bravu își pierde din istorie

Mi-aș fi dorit ca orașul meu să păstreze legătura aceea dintre trecut și prezent, legătură care să vorbescă despre evoluție, principii, sacrificii… Dar unele dorințe sunt sortite eșecului.
Edilii care știu cu adevărat cum să-și îndeplinească sarcinile sunt deschiși la opiniile publicului, țin cont de ele și caută să le îndeplinească. De asemenea, ei încearcă să promoveze și să dezvolte orașul pe care îl reprezintă. Din păcate, Galațiul n-are edili. El este condus de un grup de indivizi plictisiți, puturoși și puși doar pe căpătuială. Pentru aceștia, istoria precum și logica unor lucrări de modernizare (și de bunsimț!) nu există.
Strada Mihai Bravu a fost una dintre primele străzi ale orașului nostru pe care au alergat primele tramvaie. Se întâmpla la începutul anilor 1900… A existat o perioadă când tramvaiul străbătea în întregime această stradă și avea terminal lângă Grădina Publică.  Au trecut două războaie mondiale iar oamenii cu suflet și respect față de urbea noastră s-au implicat pozitiv pentru refacerea și dezvoltarea transportului electric.
Pe urmă… epoca de aur și perioada de maxim a tramvaielor gălățene. Strada Mihai Bravu asigura circulația tramvaielor din/spre principalele cartiere și întreprinderi spre/din Gara C.F.R. Se circula pe scara bătrânelor Timișuri 2 și Tatrelor T3R încă de la plecarea de la capăt de linie…
Și astăzi, trasee precum 36 (Comat – Gara C.F.R.) , 37 (Micro 19 – Gara C.F.R.) și 38 (C.S.G. – Gara C.F.R.) s-ar fi bucurat de succes! Dar… nu sunt ochi care să vadă, nu sunt minți care să înțeleagă! Mi-e silă să vorbesc din nou despre acele relații cu ajutorul cărora, oameni incapabili dar născuți sub o stea norocoasă ajung la conducerea acestui oraș, oameni pe care nu-i doare nici măcar în cot de vocile celor pe care ar trebui să îi reprezinte.
Se pare că vom mai îngropa o filă de istorie… Și totodată, un episod ce ar fi putut fi modernizat într-un mod excepțional! Cât de frumos ar fi fost un terminal nou, cu peroane, lumini, și casă de bilete pentru “electricele” 36, 37 și 38! Dar nu, borfașii care ne conduc, au ales varianta “muls cu explicații jenante”… Case care se dărâmă?! Pe bune?! Păi dacă nimeni nu investește în ele, cum naiba să nu se dărâme??!! Infrastructură precară?! O modernizare de genul celei realizate pe străzile Asachi – Oțelarilor ar fi fost soluția ideală!
E trist că murim încet. Și e trist fiindcă acceptăm așa ceva. În seara asta, am găsit strada Mihai Bravu închisă între intersecțiile cu străzile Basarabiei și Gării… Se scot bordurile precum și liniile de tramvai.
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu