Majoritatea societatilor de transport public local care SE RESPECTA, au pe mijloacele de transport care le gestioneaza, numere de parc (sau numere locale) pentru a fi mai usor de identificat atat de catre calatori cat si de catre organele de control & monitorizare trafic sau de catre operatorii de transport din cadrul societatilor (sefi de coloana, dispeceri, cadre F.A.Z., ... ).
Conform sistemului de inmatriculare din anii comunismului, numerele de parc ale autobuzelor erau practic numerele de dupa indicativul orasului. Astfel, de exemplu, autobuzul cu nr. de inmatriculare 31-GL-3418 avea nr. de parc 3418 sau cel cu nr de inmatriculare 31-GL-8822 avea nr. de parc 8822, scris clar, cu vopsea, pe ambele laterale ale mijlocului de transport respectiv. Era o directiva la nivel national.
Dupa Revolutie, sistemul de inmatriculare al autovehiculelor a suferit modificari iar societatile de transport public local din tara, fie au pastrat principiul ca numarul de parc sa se reflecte in numarul de inmatriculare (ex: GL-01-BTR avea nr de parc 01-BTR) fie numarul de parc continua sa fie format din cifre care nu mai aveau nici o legatura cu nr. de inmatriculare (ex: BR-10 FLV avea nr de parc 354).
La Galati, identificarea autobuzelor din transportul public local de persoane prin numerele de parc continua sa reprezinte O BRAMBUREALA MENITA SA REFLECTE DEZORDINEA UNOR ASPECTE CE-AR FI TREBUIT SA FIE SIMPLE.
Astfel, avem autobuze identificate dupa cele trei litere din terminatiile nr. de inmatriculare si autobuze identificate cu cifrele si terminatiile din nr. de inmatriculare SAU din numerele de parc (!!!) Intr-un, cuvant, o veritabila varza.
Si colac peste pupaza, la cele mai recente trei achizitii (troleibuzele Skoda Solaris 26Tr, gagalicile Karsan Jest precum si BMC-urile Procity), numerele de parc - oricum ar fi ele - lipsesc cu desavarsire!
In vara anului 2019 a existat o solicitare de la Damen Galati ca mijloacele de transport care asigura transportul angajatilor sai - conform contractului de inchiriere - sa aiba numere de parc. Si asa, in acea vara, am lucrat impreuna cu cativa colegi, in tura de noapte, pentru lipirea autocolantelor cu numerele de parc pe masinile corespunzatoare. Decizia a fost ca TOATE AUTOBUZELE si TROLEIBUZELE sa AIBA NR DE PARC AMPLASATE in cele trei locatii corespunzatoare (deasupra cabinei soferului, deasupra primei usi respectiv in zona posterioara, in dreapta a lunetei). Am avut si materialele corespunzatoare. Povestea a durat cateva zile, dupa care au venit alte directive iar autocolantele respective au fost uitate la magazie).
Majoritatea Berkhof-urilor SB250 au primit autocolante atunci iar din seria Wright-urilor, doar LKA a fost norocos. Cele 17 troleibuze Solaris 26Tr asteapta si azi autocolantele alea...
In aceasta privinta, pe parcursul activitatii pe care am desfasurat-o in mod oficial la societatea de transport public local, avand in vedere diversitatea parcului auto de autobuze, am propus ca reprezentantii fiecarui model de autobuz sa aiba un numar de parc format din trei cifre, dintre care primul sa reprezinte modelul iar urmatoarele doua, reprezentantii lotului/loturilor respective. Am inteles ca e prea mult pentru conservatorismul de acolo, probabil o revolutie intreaga intr-un sistem abia stapanit.
Si daca nu puteti sa va ridicati la standardele unor orase precum Cluj (dar mereu suspinati si va comparati cu el desi nu faceti mare lucru in aceasta privinta ca deh - POLITICA si PROFESIONALISMUL nu-si prea dau mana), macar puneti autocolantele cu numerele de parc pe mijloacele de transport pe care le operati!
L.E. : In episodul urmator: vom discuta despre G.P.S.-urile inactive ale BMC-urilor Procity si despre modul in care se inregistreaza datele la compartimentul F.A.Z.
Foto 1-3: o sarcina nefinalizata: amplasarea nr. de parc pe autobuze. Mi-ar fi placut sa fi dus aceasta sarcina pana la capat pentru tot parcul auto si inclusiv pentru cele doua tipuri de troleibuze!
Foto 4: Pentru Cluj... Un prieten avea o vorba de buna credinta: "Nu te visa gradinar daca nu stii ce inseamna un harlet si o stropitoare".
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu