miercuri, 1 ianuarie 2020

De Revelion, "artificiile" au inceput mai devreme la Galati

In data de 31 decembrie 2019, in jurul orei 19:15, un alt autobuz al societatii de transport public local de persoane a luat foc in timpul serviciului. Autobuzul deservea traseul 28 si in momentul in care a luat foc se afla pe strada Henri Coanda, indreptandu-se spre terminalul din Bariera Traian. 


In ultimii ani, este al 7-lea (!!!) autobuz care se aprinde in traficul local galatean. GL-08-LTH -  protagonistul evenimentului neplacut de ieri noapte - a fost achizitionat S.H. de Transurb Galati in anul 2010 si avea aproape 21 ani de serviciu. 

LTH este al patrulea autobuz care ia foc din lotul de S.H.-uri achizitionat de Transurb in anul mentionat anterior. Pe langa acest model, Den Oudsten B96, din 2012 si pana in prezent au mai ars doua DAF Berkhof, achizitionate tot S.H. in anul 2014 si un MAZ 203, achizitionat nou in anul 2008.
  
Prin urmare:

-in data de 14 decembrie 2012, GL-08-LTT a luat foc dupa plecarea din statia de la Spitalul Judetean. Dupa interventia mai multor participanti la trafic, incendiul a fost stins. LTT a fost reparat si a circulat pana in vara lui 2019;


-pe 26 noiembrie 2014, GL-08-LTJ s-a aprins in terminalul de la Complexul Siret. Incendiul a fost stins de pompieri iar autobuzul retras din circulatie si ulterior casat;


-4 aprilie 2015, orele pranzului: GL-08-LTR ia foc pe strada Brailei, in dreptul Casei de Cultura a Sindicatelor. Din nou, interventia pompierilor lichideaza incendiul iar dupa reparatiile necesare, autobuzul revine la traseele locale pentru inca aproape doi ani;


-A fost randul lui GL-09-YNL sa se aprinda ca o torta in noaptea de 20.08.2017, in Tiglina III (zona Minion), la ultima sa cursa spre Gara C.F.R. Interventia prompta a pompierilor a facut ca acest autobuz sa mai primeasca o sansa in atelierele de reparatii ale Autobazei 1. YNL circula si astazi in regimul de transport public local;




-In 01.03.2019, GL-09-YMV, coleg de lot cu YNL s-a aprins in fata atelierelor de Revizii Tehnice din Autobaza 1. Si acesta a fost reparat, iar carcasa posterioara si luneta au fost preluate de la un autobuz aflat la casare (DDH). 





-Cateva luni mai tarziu, mai exact in seara zilei de 15 septembrie 2019, MAZ-ul GL-66-PMG (624) a fost mistuit de flacari in timp ce se retragea pe strada Tunelului spre Autobaza 1. Autobuzul fusese scos de la traseul 10 (Cart. Dimitrie Cantemir - Damen) in urma unei defectiuni semnalate de catre conducatorul auto. Dauna a fost totala, din autobuz nu au mai ramas decat componentele metalice precum si cateva elemente de masa plastica ce au putut fi salvate in urma interventiei pompierilor;









-LTH inchide anul 2019 cu o intrebare: Daca autobuzele cele noi, adica BMC-urile sunt in serviciul calatorilor, de ce la un traseu lung si deseori aglomerat, precum 28 (Micro 19 - Bariera Traian) nu a fost introdus un astfel de exemplar in loc de LTH? Autobuzele Den Oudsten B96 (din care face parte si LTH) sunt destul de obosite pentru a rezista la trasee cu solicitare maxima. 

Pe fundalul acestor evenimente neplacute se contureaza lipsa pieselor de schimb cu care se confrunta mecanicii. Degeaba ai profesionisti daca acestia nu au la dispozitie echipamentele si piesele necesare pentru a asigura buna functionare a unui mijloc de transport. De multe ori, pentru supravietuirea parcului auto, s-au luat piese de la autobuzele casate (pentru ca greu se gasesc bani pentru comandarea pieselor noi dar se gasesc pentru promovari excesive de imagine si alte aspecte care isi pierd din valoare atunci cand societatea in sine are alte nevoi principale de indreptat) iar rezultatele s-au vazut si continua sa se vada. 

Da, e frumos si civilizat sa rulezi cu autobuze noi, moderne dar sa nu uitam si de cele vechi, atata vreme cat inca mai sunt folosite in slujba calatorilor.

Un comentariu: