joi, 1 noiembrie 2012

Den-urile primesc aerisiri

Una dintre asemănările dintre DAB-urile daneze şi DEN-urile olandeze o constituie lipsa geamurilor cu deschidere culisantă (sau, mai precis, cu aerisiri). Având în vedere zonele pentru care au fost concepute, absenţa acestora nu e de mirare. În ceea ce priveşte ventilarea salonului, ambele modele au optat pentru trapele superioare precum şi pentru un sistem cu „guri de aerisire” (ceva mai dezvoltat la DAB-uri). Trebuie menţionat faptul că zece galbene daneze, membre ale primului lot adus la Galaţi au un singur geam cu deschidere culisantă, înaintea uşii mediane.
Atât regia noastră de transport local cât şi călătorii şi-au pus mari speranţe în autobuzele Den, considerate mai sprintene şi totodată mai odihnite decât DAB-urile, mai comode şi mai puţin capricioase decât MAZ-urile. Cu siguranţă că aceste bijuterii olandeze ar fi luat nota maximă la capitolul „confort” dacă nu s-ar fi transformat în saune pe timp de vară.
Din dorinţa de a servi cât mai eficient transportul local şi ţinând totodată cont de propriile sale posibilităţi, regia noastră de transport local a început deja să înlocuiască geamurile originale ale DEN-urilor cu unele noi, cu deschidere culisantă. În prezent, aproape o treime dintre olandeze se bucură deja de aceste îmbunătăţiri. Operaţiunile sunt în curs de desfăşurare şi se estimează că se vor încheia până la începutul calendaristic al iernii.
În fiecare zi, un DEN primeşte două geamuri rabatabile în zona median posterioară, unul înaintea ultimei uşi iar celălalt în mod simetric pe partea opusă. Primul care a optat pentru aceste modificări – înainte de fierbinţeala verii trecute – a fost LSZ. Colegul LSV, care l-a urmat la scurt timp, a primit doar un singur geam rabatabil pe partea dreaptă a sensului de mers, şi asta fiindcă originalul fusese spart.
Se spune că lucrurile bune se fac din timp. Iată că în cursul acestei toamne, maşini precum LTD, LTE, LTM sau LTZ au împrumutat modelul adoptat de LSZ.
Nu ştiu cum va fi vara lui 2013; ştiu însă că în autobuzele DEN aceasta se va dovedi, cu siguranţă, mult mai suportabilă decât cea cu care tocmai ne-am încheiat socotelile.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu