Prezentari mijloace de transport si diverse filmari efectuate din cabinele acestora

Loading...

sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Olandezii nu le-au uitat: regăsirea

EI continuă să le îndrăgească... La fel şi NOI, gălăţenii, chiar din prima zi din care am reuşit să călătorim cu ELE: autobuzele Den şi tramvaiele ZGT sunt deja legende în urbea noastră.
Mijloacele de transport în comun din Galaţi s-au bucurat, din nou, de atenţia vizitatorilor: trei olandezi care au revenit pe aceste meleaguri din pasiune şi totodată din respect pentru maşinile care i-au slujit: tramvaiele Duewag ZGT6, seria 8, respectiv autobuzele Den Oudsten Bussen B96. Interesul acestora a vizat, de asemenea, şi celelalte tipuri de mijloace de transport existente în cele două baze ale Transurb-ului pe care am avut ocazia să le vizităm.


Înainte de a trece la prezentarea propriu-zisă, aş dori să mulţumesc domnului inginer Culiţă Paraschiv pentru ajutorul oferit!
Întâlnirea a avut loc în dreptul depoului de tramvaie de pe Magistrala C.S.G., în cursul orelor de vârf ale amiezei. Până în acel moment, musafirii noştri fotografiaseră deja majoritatea mijloacelor de transport ieşite la datorie iar prezenţa lor în peisajul urban mi-a fost imediat confirmată de prietenii conducători: „Amirale, trei bărbaţi mi-au făcut poze la maşină pe când traversau strada şi m-au salutat amical! Îi cunoşti?”.

Am petrecut două ore minunate în compania musafirilor. M-au impresionat de cum i-am cunoscut prin felul lor sincer, deschis, prietenos!
Iată-ne intrând în „casa tramvaielor” unde vizitatorii noştri au făcut cunoştinţă cu domnul inginer Culiţă Paraschiv. Dumnealui a oferit primele informaţii privitoare la mijloacele de transport dragi nouă şi a stabilit itinerariul în cadrul depoului.
Schimbul de tură urma să trimită călătorilor patru dintre bijuteriile electrice ZGT: 1536, 1259, 1528 şi 1531. Atmosfera creată de vatmani precum şi de personalul de întreţinere şi supraveghere a depoului a vorbit din nou despre oameni care pun suflet în ceea ce fac şi se bucură de cei care se interesează şi totodată le apreciază meseria!


În compania dumnealor am reuşit să prezint musafirilor câteva fragmente mai recente din istoria de peste 100 de ani a tramvaiului gălăţean. S-a discutat despre primele Tatre şi „nebunia” Timiş-urilor, apoi despre achiziţia T4D-urilor, Duewag-urilor L, KT-4D-urilor, „bondarilor de Dresda” şi fireşte, ZGT-urilor 6 din seria 8.

De aici am pornit spre locul care găzduieşte transportoarele Den Oudsten: Autobaza 1. Şi aici am fost primiţi într-un mod prietenos iar cei trei vizitatori olandezi au avut ocazia să surprindă o parte din favoritele lor, absente la apel: Den-urile LTD, LTO (pregătindu-se pentru intrarea în tura de după-amiază) şi LTM (avea zi liberă):


precum şi cele două „scărmănate” de soartă şi care aşteaptă zile mai bune: LTB şi LTU:




Celelalte Den-uri erau ieşite la trasee precum şi la cursele convenţie pentru C.S.G. alături de majoritatea mijloacelor de transport din parcul auto. Chiar şi-n aceste împrejurări am avut ocazia să descoperim cel puţin câte un reprezentant din fiecare tip de autobuz şi midibuz pe care le deţine regia noastră de transport local. Şi aşa am discutat despre mijloacele de transport motorizate, începând cu Den-urile, continuând cu DAB-urile, MAZ-urile şi mai apoi cu midibuzele Isuzu, Prestij şi Cobra. Nici veteranele autohtone n-au fost uitate: Rocar-ul 112 (Asistenţa Tehnică TZG) precum şi „de Simoanele” 412...


În ceea ce priveşte troleibuzele, 7 MAZ-uri şi (toate cele) trei Astra-Ikarus erau azi în serviciu. 1400 şi 1404 aşteptau câteva intervenţii minore pe când 1407 se află din nou în concediu medical.


Şi-n această locaţie ni s-a stabilit un itinerariu de siguranţă pe parcursul căruia s-au putut realiza fotografii iar o parte din conducătorii auto au susţinut convingerea mea, convingere pe care am împărtăşit-o musafirilor olandezi cu mult timp înainte de a ajunge la Autobaza 1: Den-urile sunt cele mai bune autobuze pe care noi, gălăţenii, le-am avut până acum! Păcat că actuala configuraţie urbană nu a permis şi achiziţionarea variantei articulate, Den Oudsten Bussen B93...
În compania unor profesionişti pasionaţi de meseria pe care o desfăşoară şi a unor vizitatori interesaţi s-afle cât mai multe atât despre transportul local cât şi despre autobuzele şi tramvaiele care au fost ale lor şi care acum ne servesc pe noi, două ore s-au scurs parcă mult prea repede...!

Înainte să mă despart de musafirii noştri, am primit un suvenir care să-mi amintească de această zi minunată şi de acele două ore de care am menţionat: un ac de cravată personalizat cu-n autobuz DAF.

Mulţumesc tuturor persoanelor care au făcut posibile vizitele în cadrul depoului de tramvaie precum şi-n Autobaza 1!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu