Prezentari mijloace de transport si diverse filmari efectuate din cabinele acestora

Loading...

joi, 1 noiembrie 2012

O linie de tramvai imposibil de uitat

Cea de-a doua jumătate a anilor 70 ne vorbeşte despre un mod de organizare a reţelei de tramvai din dreptul Inelului de Rocadă cu mult mai diferit decât cel din prezent: diferenţa consta în itinerariul pe care îl urmau tramvaiele ce trebuiau s-ajungă la terminalul de lângă Piaţa Oţelarilor – acestea parcurgeau în întregime strada Siderurgiştilor până la Inelul de Rocadă de unde ridicau dealul pe Prelungirea Brăilei până la intersecţia cu strada Frunzei unde se încadrau într-un racord pentru a ajunge pe linia spre Micro 19 şi 20. La retur, calea parcursă era similară cu cea din prezent.
Tramvaiele Timiş au trecut timp de câţiva anişori pe lângă Inelul de Rocadă, în special pe traseul 3b: Flora – C.S.G. (l-au deservit mai puţin de-un an) şi mai apoi pe 3: Micro 19 – C.S.G. Unul dintre aceste tramvaie a determinat desfiinţarea porţiunii de linie cuprinsă între intersecţia străzilor Siderurgiştilor cu Asachi şi Inel: Timişul respectiv a fost tractat spre macazul dintre Prelungirea Brăilei şi strada Gheorghe Asachi iar aproape de capătul pantei de pe Prelungire s-a desprins din cuplaj şi s-a repezit spre poalele dealului unde alte tramvaie (Tatra T3R) aşteptau să-şi reia activitatea. Trei dintre acestea au fost avariate. Cea mai ghinionistă – în mod evident – fruntaşa coloanei: Tatra 37.
Având în vedere experienţele neplăcute cu pantele oraşului şi sistemele de frânare (pe atunci precare), s-a stabilit mutarea liniei de tur dintre intersecţia străzilor Asachi şi Siderurgiştilor şi intersecţia străzilor Prelungirea Brăilei şi Frunzei în paralel cu returul. Asta se întâmpla pe la mijlocul anilor 80 iar linia de tramvai suspendată a mai „trăit ca amintire” mai bine de-un an, până când s-a efectuat o asfaltare majoră.
De menţionat:
-până în anul 1977, când s-a deschis linia spre Micro 19, tramvaiele întorceau pe segmentul de linie cuprins între intersecţia străzilor Siderurgiştilor cu Asachi şi intersecţia străzilor Prelungirea Brăilei cu Asachi.
-până spre mijlocul anilor 80, strada Asachi a reprezentat returul iar Prelungirea Brăilei turul legăturilor electrice spre Micro 19;
-sfârşitul anilor 80 a marcat dublarea liniei de tramvai pe Asachi, dublare care există şi astăzi.
Iată două schiţe pe care le-am realizat graţie informaţiilor oferite de cunoscători:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu